Studeon esittely

Studeo on kotimainen sähköisten oppimateriaalien kustantaja, joka haluaa olla luomassa parempaa oppimista sekä avoimempaa koulukulttuuria.

Laadukkaat sisällöt, pedagogisuus ja teknologian hyödyt – nämä asiat yhdistävät kaikkia Studeon oppimateriaaleja. Studeon oppimateriaalit ovat aina ajan tasalla ja niitä kehitetään sekä opettajien että opiskelijoiden toiveiden mukaan jatkuvasti. Luomalla helppokäyttöisiä ja yksilölliset oppimistarpeet huomioivia oppimateriaaleja, Studeo pyrkii tarjoamaan parhaat edellytykset oppimiseen ja opettamiseen. Studeon materiaaleja käyttää tällä hetkellä liki 80 000 oppilasta ja jo 90 prosenttia Suomen lukioista käyttää Studeon tuotteita.

Kiitoksilla kohti parempaa koulukeskustelua

Ajatus Kiitos-kampanjaan kumpusi Studeon teettämästä tekoälytutkimuksesta, joka paljasti, millaista keskustelua suomalaisista kouluista käydään yhteisöpalvelu Twitterissä. Tutkimuksessa huomattiin, että keskustelu koulusta on varsinkin vuosina 2019 ja 2020 painottunut entistä enemmän negatiivisiin asioihin. Toisaalta tutkimuksesta kävi ilmi, että moni on myös hyvin tyytyväinen koulujen toimintaan.

Studeo toteutti Kiitos-sivuston, sillä se haluaa olla luomassa parempaa ja avoimempaa koulukulttuuria, jossa niin oppilaat kuin opettajat voivat tuntea olonsa arvokkaiksi. Kiitos-sivulla halutaan nostaa esiin ne kiitoksen aiheet, jotka koulu ja sen ihmiset ansaitsevat.